Din varukorg är för närvarande tom
Din varukorg är för närvarande tom
Om en fråga förblir obesvarad kan du nå oss när som helst via kontaktformuläret, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida för detta ändamål.
Med ett kundkonto kan du när som helst och direkt visa alla beställningar som du har gjort i webbutiken. Utifrån beställningens status kan du se i vilket bearbetningssteg din aktuella beställning befinner sig. Med hjälp av paketspårningskoden kan du följa din leverans och se uppskattad leveranstid online. Dessutom sparar du tid eftersom du bara behöver fylla i uppgifterna en gång – de hämtas sedan automatiskt för varje ny beställning när du loggat in. Du kan när som helst kontrollera och ändra de kunduppgifter som du har sparat. Du kan även ändra ditt lösenord här. Du kan också hantera dina projektlistor och ladda ner offerter.
Upptill i menyraden väljer du ”Mitt konto” och anger din e-postadress och ditt lösenord. Dina kontouppgifter visas nu och kan när som helst ändras av dig.
Logga in under ”Mitt konto” med din gamla e-postadress och ditt lösenord. Gå till ”Mitt konto” och sedan till fältet ”Ändra e-mailadress”. När du har angett din nya e-post och ditt lösenord klickar du på ”Ändra e-mailadress”. Du får då ett e-postmeddelande till din nya adress där du måste bekräfta ändringen.
Gå till ”Mitt konto” upptill. Här kan du klicka på ”Bearbeta” under punkten ”Adressbok”. Tänk dock på att du med PayPal som betalningssätt bara kan ändra dina faktura- och leveransadresser via ditt PayPal-konto eftersom vi får uppgifterna direkt från PayPal.
Sign in
Logga in Gå till ”Mitt konto” upptill i webbutiken och logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Du kan då se dina sparade kunduppgifter. Logga ut Gå till ”Mitt konto” upptill i vår webbutik och klicka på ”Logga ut”.
Kontakta oss direkt via kontaktformuläret, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida för detta ändamål.
Det enklaste sättet att kontrollera om ditt paket redan har kommit fram är att kontrollera leveransbeviset från det aktuella transportföretaget.
Använd spårningslänken som vi har skickat via e-post. Du kan även ange paketnumret direkt på det aktuella transportföretagets webbplats.
Där finns all leveransinformation, namnet på den person som har tagit emot paketet, leveransdatum och tid.
Du kan också spåra försändelser under "Mitt konto". För att göra detta, gå till Beställningar och se detaljerna om din beställning.
Om du har några frågor om ditt paket står vi gärna till förfogande – via vårt kontaktformulär, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida.
Klicka på ”Mitt konto”. Klicka sedan bredvid frågan ”Har du glömt ditt lösenord?” på ”Begär nytt”. Du behöver då bara ange din e-postadress så skickas ett nytt lösenord till din inkorg. I ”Mitt konto” kan du sedan under ”Ändra lösenord” ange ett nytt lösenord.
För att vi alltid ska kunna erbjuda attraktiva priser erbjuder vi en koncentrerad produktportfölj, vi väljer att inte hålla presentationer på mässor och har inget lokalt försäljningsteam med filialer – allt för att du direkt ska dra nytta av den resulterande kostnadsfördelen.
När du har lagt en produkt i varukorgen kontrollerar vi tillgängligheten och reserverar den sedan åt dig i ett andra steg vid betalning. I enskilda fall kan det hända att en kund hinner köpa det sista exemplaret av en artikel innan den reserveras för dig. Du kan fortfarande beställa varan och reservera den. Så snart produkten är tillgänglig igen kommer den att skickas till dig.
Alla produkter som erbjuds är nya artiklar i originalförpackning från kända tillverkare.
De artiklar som vi säljer under vårt egna varumärke Automation24 framställs av ISO9001-certifierade tillverkare på vårt uppdrag.
Lämpliga tillbehör för artiklarna i webbutiken hos Automation24 visas på respektive artikels informationssida. Detta gör det enkelt att snabbt sammanställa ett komplett paket.
Alla produkter som vi säljer finns listade i vår butik. Om du inte hittar den produkt eller produktkategori du letar efter är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret, e-post eller telefon. Använd gärna vår kontaktsida för detta ändamål. Vi strävar efter att utöka vår produktportfölj om det finns en motsvarande efterfrågan.
Ja! Med hjälp av artikeljämförelsefunktionen kan flera artiklar jämföras baserat på deras tekniska egenskaper. För att göra detta markerar du kryssrutan "Artikeljämförelse" för de önskade produkterna och klicka sedan på länken som dyker upp; "Till artikeljämförelse".
Tack vare Automation24-konfiguratorn har du möjlighet att konfigurera produkter efter dina behov. För detta kan du ställa in alla parametrar online, priset och leveranstiden beräknas omedelbart. Du kan hitta detaljerad information på Automation24:s konfiguratorsida. Om du inte kan hitta den produkt du letar efter i webbshoppen ger vi dig gärna namn på kontakter hos våra leverantörer som kan hjälpa dig med speciallösningar. Om du har några frågor är det bara att kontakta oss; via kontaktformulär, e-post eller telefon. Använd gärna vår kontaktsida för detta.
Nej, om du har några frågor om de produkter som erbjuds hjälper vårt skickliga tekniska supportteam dig gärna via kontaktformulär, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida för detta ändamål. Alternativt kan du också skicka din fråga direkt till oss via knappen "Frågor om artikel" på respektive artikels detaljsida.
För att placera en artikel i en projektlista klickar du helt enkelt på knappen "Projektlista" på sidan med artikelinformation. Därifrån kan du även gå direkt till projektlistan. Du kan också komma åt och redigera dina projektlistor via länken "Mitt konto" som du kommer åt via knappen i sidhuvudet. Om du så önskar kan du föra över produkter direkt från projektlistan till din kundvagn. Från projektlistan kan du lägga till produkter eller hela listan direkt i din varukorg vid behov. Du kan också lägga till hela din varukorg till din projektlista med ett klick. En separat lista kan skapas för varje projekt.
För att skapa en offert loggar du först in. Du kan nu trycka på knappen "Begär en offert" på artikelns detaljsidor. På sidan "Begär en offert", som du även kommer åt via knappen i rubriken, kan du redigera offertlistan och ladda ner offerten. Härifrån kan du även överföra alla varor till varukorgen. För mer information, se informationsvideon på sidan "Begär en offert".
För att recensera artiklar måste du först logga in. Klicka sedan på knappen "Skicka in din egen recension" på respektive artikels detaljsida eller på "Skriv din egen recension" i recensionsområdet. Där kan du sedan skicka in en recension med en kommentar. Du kan se de inlämnade recensionerna i efterhand i sektionen "Mitt konto" under punkten "Inlämnade recensioner" och även radera dem vid behov.
De priser som erbjuds i butiken är betydligt lägre än tillverkarnas listpriser och är våra slutpriser, oavsett antal. Undantag från detta är specialerbjudanden, så håll dig informerad och abonnera på vårt nyhetsbrev. Registrera dig nu!
Om du har intressanta produkter för automationsteknik och vill bli leverantör till Automation24 kan du kontakta oss via kontaktformulär, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida för detta ändamål.
Våra priser är redan kraftigt nedsatta och är betydligt lägre än tillverkarnas rekommenderade priser. Hos oss betalar du inget tillägg för små mängder, men får därför inte heller någon rabatt vid större antal. Rabatt ges endast i form av priskampanjer som vi tillkännager i nyhetsbrevet.
Registrera dig för Automation24-nyhetsbrevet och få 5 % rabatt på ditt nästa inköp. Du får dessutom exklusiv information om priskampanjer, tävlingar och annat.
Artikelspecifika priser anges för företagskunder som nettopriser exkl. moms och för privatkunder som bruttopriser inkl. moms. Leveranskostnadsöversikten innehåller bara bruttopriser inkl. moms.
Gå till ”Mitt konto” och därefter till ”Ändra lösenord”. Ange här ditt gamla lösenord och ditt nya lösenord. Klicka slutligen på ”Spara Lösenord” så är du klar. Du får då ett e-postmeddelande där du måste bekräfta ändringen.
Samla alla artiklarna i din varukorg och gå sedan till kassan för att slutföra beställningen. Observera att leveranskostnaderna gäller för varje enskilt paket.
De produkter som visas i webbutiken är inget rättsligt bindande erbjudande, utan ska ses som en icke-bindande onlinekatalog. Genom att klicka på knappen ”Skicka beställning” lämnar du en bindande beställning av varorna i varukorgen. Du får en automatisk orderbekräftelse via e-post när din beställning tas emot, direkt efter att du har skickat den. I och med denna e-postbekräftelse har ett köpeavtal ingåtts.
Hos oss kan du välja mellan följande betalningssätt:
Som referens ska du bara ange beställningsnumret som du fick i bekräftelsemeddelandet via e-post. Om andra eller ytterligare uppgifter anges som referens kan det medföra att betalningen inte kan kopplas till din beställning eller att bearbetningen tar längre tid.
När du är klar med ditt val av produkter, gå till varukorgen. Ange kupongkoden i kundvagnen, på vänster sida i fältet "Din rabattkod", och klicka sedan på "Lös in rabattkupongen". Alternativt kan du lösa in kupongen i orderöversikten när du checkar ut. Rabatten dras av från totalsumman och visas separat.
Observera utgångsdatumet för din kupong och att vissa kuponger endast är giltiga för vissa produktgrupper. Endast en rabattkupong kan lösas in per beställning och ingen rabattkupong kan återanvändas. Om du har några problem med en rabattkupong, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Detta alternativ kvarstår. Gå då till ”Mitt konto”, ”Adressbok” och klicka sedan på ”Lägg till adress” nedtill.
Detaljerad information om fraktkostnaderna till Sverige finns på sidan Frakt och leverans.
Om du har ytterligare frågor kan du kontakta oss direkt via kontaktformulär, e-post eller telefon.
Använd gärna vår kontaktsida för detta.
Detaljerad information om fraktkostnader till andra europeiska länder och till övriga världen finns på sidan Frakt och leverans.
Om du har ytterligare frågor kan du kontakta oss direkt via kontaktformulär, e-post eller telefon. Använd gärna vår kontaktsida för detta.
Leveranstiden för paket inom Tyskland är cirka 24 timmar. I enskilda fall kan leveranstiden förlängas med en arbetsdag.
Om paketet fortfarande inte är hos dig efter två eller tre arbetsdagar, skicka oss ett kort meddelande via kontaktformuläret, e-post eller telefon så att vi omedelbart kan ta hand om var paketet finns. Använd vår kontaktsida för detta ändamål.
En smidig process är oerhört viktig för oss, eftersom vi vill att du ska vara nöjd med hela vår service! Du kan också hålla utkik efter ett paketutlämningskort i din brevlåda.
För paketförsändelser till Europa förlängs paketleveranstiden med i genomsnitt en arbetsdag.
Genom spårningslänken som vi skickar dig via e-post har du möjlighet att spåra paketet och därmed alltid veta var din förväntade försändelse befinner sig för tillfället.
Vi skickar våra varor via UPS som standard. Garanterade leveranser inom 1-2 dagar (Express Saver) skickas även de via UPS. Vi använder oss av Kuehne+Nagel för fraktförsändelser av stora volymer och skrymmande varor. Detaljerad information om fraktbolagen finns på sidan frakt och leverans.
Detaljerad information om de länder till vilka vi skickar varor och de relaterade kostnaderna finns på sidan Frakt och leverans.
För individuell information om leveransmöjligheter och destinationer kan du gärna kontakta oss direkt via kontaktformulär, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida.
Om du har ett klagomål är du välkommen att kontakta oss.
Om du har några frågor om din försändelse hjälper vi dig gärna via kontaktformuläret, e-post eller telefon. Använd vår kontaktsida för detta ändamål.
Klicka på nyhetsbrevsknappen i rubriken under Service eller välj "Prenumerera på vårt nyhetsbrev" i sidfoten. Ange dina kontaktuppgifter där. Därefter klickar du på "Prenumerera på vårt nyhetsbrev". Du får då en bekräftelselänk till din e-postadress som du måste bekräfta. Då registrerar du dig för nyhetsbrev.
Med nyhetsbrevet från Automation24 kan du ta del av exklusiva förmåner som priskampanjer och utlottningar och bli informerad i förväg om nya produkter.
I varje nyhetsbrev som vi skickar har du möjligheten att omedelbart avbeställa detta via en länk. Du kan även klicka på nyhetsbrevsknappen i vår butik, som du hittar i sidhuvudet eller sidfoten under Service, och avregistrera dig från nyhetsbrevet genom att ange dina kontaktuppgifter. Du får då ett e-postmeddelande där du bekräftar din avregistrering.